איך הנדסאי צעיר ושאפתן קם בבוקר ורוכש מפעל:

לרגל חגיגות ה-70, ראיון מרתק עם יוסי נבון, הבעלים ו"המסוע הראשי" של קבוצת נגב

נגב טכנולוגיות נוסדה עוד בשנת 1962 והיא מספקת מכונות לתעשיות המזון, הכוללת תכנון ומערכות שינוע. במהלך השנים נגב החלה לייצר מוצרי שינוע כגון שרשראות ורשתות מפלדה, מפלסטיק ומנירוסטה, ובתי מיסב מפלסטיק. מבין מוצרי החברה ישנם מוצרים פורצי דרך הנמכרים בכל העולם. תמהיל השירות של החברה הוא רחב בהחלט ומבוסס על פעילות ענפה של מחקר, ביצוע ועבודה מבורכת גם מעבר לים אותה הוביל יוסי לאחר רכישתו את המפעל.

יוסי נבון

יוסי נבון

לאחר כ- 50 שנים של עשייה, נבון מרוצה מדרכו המופלאה, אך נראה שהוא טרם מיצה את האפשרויות ועדיין ממשיך להוביל את החברה בהתאם למגמות והטרנדים החדשניים. "כחברה טכנולוגית חשוב לנו תמיד להתקדם, לשאוף קדימה ולא לעמוד במקום", מסביר נבון ומחזיר אותנו לגילו הצעיר, שהיה רק בן 20, איש צעיר עם שאיפות גדולות.

נבון הוא דור שישי בארץ. הוריו הירושלמים הגיעו לתל אביב עוד בסוף שנות ה-40  והוא גדל בגבעתיים. אביו, כמו שאר האבות של חבריו ודודיו, רצה שיעבוד בחברת חשמל. בתקופה ההיא, היה ייחוס משמעותי למי שעבד בחברת החשמל או באגד, אבל לנבון היו שאיפות אחרות. "גדלתי למנהיגות. כבר בעודי נער הייתי מוביל דעה, יוזם וזו הדרך שגדלתי בה. בצבא תמיד הייתי המצטיין, כך גם בבית הספר. אצלי אין בינוני, תמיד אמרתי לבנותיי שקיבלו 95 במבחן, שיש גם 100, וזה מספיק לי, כיוון שיש 105 למצטיינים".

חברת נגב טכנולוגיות, נוסדה בשנת 62' על ידי משפחות ניסנבאום, גולדמן ובן ארי. בשנת 1970 החל נבון לעבוד במפעל על לוח שרטוט. מהר מאוד זיהו את הפוטנציאל הטמון בו ובתוך זמן קצר הפך ליד ימינו של מנכ"ל החברה, ולאחר 10 שנים של עשייה והתפתחות קודם למנהל המפעל. בשנת 1985 הוצע לו לרכוש 20% מהחברה, אך נבון, שאינו מסתפק ברכישה חלקית אלא רק ב-100% החליט לעזוב את המפעל ולהמשיך בדרכו. לאחר חמש שנים פנו אליו בעלי החברה והציעו לו לרכוש את כולה. בזמנו, החברה הייתה על סף פשיטת רגל, אך נבון שגדל בחברה וצמח בה, ראה את הפוטנציאל הטמון בה.

החלטה במסע כאבן דרך

" ההחלטה לרכוש מפעל כה גדול על סף פשיטת רגל היא אינה קלה. אבל אני עמדתי על שלי. הייתי בן 35, בוגר, עם ביטחון עצמי גבוה והידיעה שאני עושה את הדבר הנכון. מבחינת החלטות, אני אדם שמקבל החלטות על פי דוחות ומספרים, אבל דווקא בנקודת זמן זו, בעת שרכשתי את החברה, קיבלתי החלטה נבונה מהבטן ולא רק בגלל התחשבות במספרים, כפי שאני עושה כיום".

משנת 1992 ועד היום מנהל נבון את החברה, שמאז הפכה לקבוצה והקימה חברות ושותפיות באירופה ארה"ב ויפן, ביד רמה. יוסי ביצע בה כמה שינויים ומוביל אותה בחכמה על פי המגמות המשתנות בשוק. הוא העביר את החברה למפעל מודרני בצור יגאל ומאז ועד היום היא מייצרת מכונות לתעשיית מזון ומערכות שינוע. "פיתחתי מוצרים שיכולים להיכנס לתעשיית המזון כמו מיסבים מפלסטיק ורשתות שינוע. הרבה  חברות בעולם רצו לקנות את המפעל, אבל לי היה חשוב לשמור על המשפחתיות  ולאפשר לילדיי לעבוד ולפתח את החברה יחד איתי", מסכם נבון. כיום שלוש בנותיו ושלושת חתניו מנהלים את החברה ביד רמה עם הפנים קדימה.